Френска селска торта

Posted on

След като колежките от моята стая пощуряха по френска селска торта (тя се оказа като че ли руска, поне така пишеше на няколко места), която се предлагаше в кафенето, реших да се поразровя из интернет за рецепта, за да я направя.

Chez Fleur

В крайна сметка се спрях на варианта от тук.

Продукти :

адаптирано от zajenata.bg

650 гр бяло брашно

350 гр захар

90 гр мед

70 гр масло

3 бр. яйца

2 ч.л. сода бикарбонат

600 мл течна животинска сметана 

500 гр заквасена сметана

ванилия

сладко от вишни

Начин на приготвяне :

В тенджерка се слагат яйцата, медът, 1 ч. чаша захар и маслото. Слагаме сместа на водна баня и при постоянно бъркане трябва да се достигне до 2-3 пъти увеличение на обема. След това се добавят содата и брашното и оттегляме от котлона. Получава се твърдо тесто. Оставяме го на хладно за около 30 мин., но не и в хладилника. От тестото разточваме 5-6 тънки кори, надупчват се плътно с вилица и се изпичат до златисто.

За крема процедираме по следния начин : течната сметана се разбива със захарта и ванилията. Отделно се разбива и заквасената сметана. Тогава се обединяват и за кратко време се оставя в хладилника.

След изстиването на блатовете се пристъпва към сглобяване. На първия слой се слага по-голямо количество крем. Следва отново блат, после крем и така до край, като на 2 от блатовете сложих вишни от сладко. За да се получи равномерно от всички страни и височина използвах ринг за торта. Оставя се да стегне леко. След това тортата трябва да се измаже от всички страни. С трохи от блата и смлени орехи се посипва готовият сладкиш, който е добре да престои поне една нощ в хладилника, за да попие добре кремът.

Един отговор »

  1. Аз отдавна съм луднала по тази торта. А сега не мога да си затворя устата от лакомия като я гледам….
    Не спиш ли нощем та пишеш такива изкусителни неща, да не питам пък кога ги правиш 🙂

    Отговор
    • Който боледува, най-накрая намери време да си напише публикациите :). А иначе нали ме знаеш, че не ми пречи и по нощите да правя нещо, което ми е влязло в главата. Луда глава …

      Отговор
  2. И аз се нереждам към „лудналите“ по това торте. Великолепно! Аз съм русофилче хаха, та ползвам другото наименование на тортето, но както и да го наречем, все е много вкусно.
    Твоето е наистина чудесно!

    Отговор
    • То аз не че не съм русофилче, ами съм си наполовинка русначе, но след много чуденка реших да оставя това наименование :). Благодаря за милия коментар! :))

      Отговор
  3. Това е нещо, което напук на жегата ми се хапва много! 🙂

    Отговор

Вашият коментар